MORFAR♥

Runt halv åtta på morgonen så kommer pappa inrusande. Det var inte direkt något roligt besked pappa kom med, "Vi måste åka till Gränna för att häsla på mormor" Han tog ett djupt anditag och började bli darrig på rösten, jag fattade att det inte var något som stämde, "Morfar dog inatt, av hjärtinfarkt."
Det känndes som om hjärtat bara standade i någon sekund, och tårarna kom som floder. Låg rätt länge i sängen och grät. Jag tog på mig mjukis kläderna, och packade en liten väska, när jag kom upp kramade jag om mamma och vi grät jätte mycket, varför ska just den människa dö som man älskar mest av allt dö just nu? Min morfar, 57 år och var fullt frisk igår, och dog inatt? Asså jag kan inte fatta det! Min morfar, han skulle ju leva tills han blev minst 100 år. Det gör ont i mig, så jäkla ont gör det i mig.
Jag älskar dig morfar, kommer alltid att göra, även när jag dör kommer jag att älska dig.
Du kom upp till himlen, och det såg man på dig när du låg där på sjukhuset, det såg ut som att du inte hade några smärtor, utan man såg att Gud hade tagit väl hand om honom.
Jag vet nu att morfar mår bra hos Gud, han hade en bra kristen tro, och att han fått sett är allt som är det han velat se.

MORFAR JAG KOMMER ALLTID ATT ÄLSKA DIG! OCH INGEN KOMMER TA DEN PLATSEN SOM DU HADE I MITT HJÄRTA!! Sörjer dig hela tiden morfar, kommer sakna din lukt, ditt skratt, dina kramar, dina pussar som man fått på kinden, och alla dina nya tokiga idér..


Kommentarer
Postat av: Melina

ååh gumman <3 jag finns här om du vill prata om något <3

2010-05-03 @ 08:20:19
URL: http://www.melinafalberg.devote.se
Postat av: Mamma Linda

Älskade vännen vi sörjer morfar. Han såg så fridfull ut och jag är glad att du ville följa med och träffa honom en sista gång här på denna jord. Men vi kommer ses igen det är jag säker på. Älskar dig pappa jag ska ta hand om mamma för dig. Jag älskar dig min dotter tack för att du är så snäll mot din nya bror och att du är så förstående. Puss!

2010-05-04 @ 08:48:57
Postat av: Joline

Älskade Joline! Tack för allt fint du srev om din älskade morfar. Kram love you Mormor

2010-11-04 @ 12:48:02
URL: http://potatisgrisen.blogg.se/
Postat av: Gautejenny

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2011-07-28 @ 12:24:54
URL: http://gautejenny.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0